tirsdag 19. april 2011

Nytt spisebord

Etter mye synsing og mening og frem og tilbake med nytt spisebord,
har jeg endelig fått et bord i hus!
Jeg var på utkikk etter et massivt bord med kryssben som hadde en grå-brun farge,
men enten var det ikke rett form, målene stemte ikke, eller så var ikke fargen slik jeg ville.
Og veldig mange av disse bordtypene så ut som hagebord. 
Noe slikt ønsket jeg meg: 


Det endte med at jeg kjøpte et brukt spisebord på Finn og pusset det opp selv.
Her er bildene FØR:

 Bilde fra finn-annonsen.

Jeg ønsket meg også en benk til spisestua og her fulgte det med to.
Den andre har jeg plassert på kjøkkenet.  


Planen var å male understellet hvitt, pusse bordoverflaten og beise den i fargen drivved.

Jeg pusset bordoverflaten grundig med pussemaskin da den var lakkert.
Når jeg skulle beise ville ikke beisen sitte. Jeg var da litt shaky for å pusse mer (i og med at jeg egentlig ikke har snøring på hva jeg driver med), selv om det sikkert hadde funket om jeg pusset det helt ned.
Sannheten er vel at jeg ikke orket, for det er så himla GRØSS å pusse.
Nå hører jeg selv hvor stuslig jeg var, og skulle selvfølgelig tatt meg bryet med å pusse det ned. 
Hvor vanskelig og tidkrevende kan det være liksom, maskina gjør det jo for meg. 


Men, anyway!
Jeg ble veldig fornøyd med bordet, etter det fikk vokst på meg noen dager.

ETTER:

Bordet er 2 m langt.


Jeg malte understellet i fargen antikk hvit,
malte bordplaten med utvannet maling i samme farge,
pusset både understellet og bordplaten så det fikk en slitt look,
og la på lasurolje på de slitte stedene.
Benkene fikk den samme behandlingen bortsett fra den slitte looken.

De lekre sittelappene er fra lunehjem.no.

Nå er det endelig påske og det er herrrrlig!
Vesla er syk på andre uka, jeg på første,
men påsken skal da bli helt smashing likevel!
Vi skal ikke ut å reise, bare nyte late dager hjemme og kose oss med venner og hverandre.
Man må jo i disse stunder sette pris på Jesus` korsfestelse og oppigjenstigelse. Tross alt.


Ha en deilig påske alle flotte lesere! 

10 kommentarer:

Eli T. sa...

Så bra det ble, Tina :) Flinka:)))
Jeg har ventet spent på innlegg om dette nye spisebordet ditt!

God påske! Ses fredag!

Chic - Romantique sa...

Takk, søte Eli! God påske inntil vi ses igjen :) Og ikke glem å løpe, kvinne! ;)

Unknown sa...

Kjempefinet;)
Så flink du er da...
Slikt prosjekt har jeg lyst og begi meg ut på og;))

Klem line

Hellohello baby sa...

Kjempe flott bordet ble! Har hatt en likt selv. De er solide og flotte :)

Mamsens hus sa...

Det ble kjempefint! :)
Ha en fin kveld og påskedager.

Linda sa...

Dette ble jo bare kjempeflott! Herlig med slike prosjekter:)

AlottesVerden sa...

Så utrolig flink du er...sluttresultatet ble jo utrolig bra:)..
Inspirerende blogg:)

Ha en fortsatt fin uke
Ann-Charlotte

Mitt Landliv sa...

Det ble lekkert. Utrolig hva litt maling kan gjøre:) Likte veldig godt benken, ønsker meg en slik jeg også :)

Fin blogg, henger meg på videre:)

Anonym sa...

he writer having to do with this article wish for more information regarding invite all your family for additional details on stay updated to educate yourself regarding it social profile handbagsmine in order to discover just about the most up-to-date enough detailed information online.锘縄ts an absolute must have for more information about wear going to be the right fashion accessories for more information on can get the required be on the lookout Among a number of other fashion essentials, sunglasses are considered important However shades are hardly ever will show you style effects of mother nature as they act an an absolute must have function having to do with protecting our their vision back and forth from harmful UV rays. Therefore,a minimum of one must are aware of that about going to be the considerable factors gorgeous honeymoons as well great domain the all the way up with safety in mind regarding frames as well as your boyfriend or girlfriend As lots of brands available with your market,it will give you difficult at dates and times to gps device going to be the finest pair as well as for yourself. To facilitate all your family you should also consider going to be the excellent frames and then for yourself,in this article are examples of the an absolute must have tips: isglasses.com

Fiona sa...

Hei!
Maaange år siden dette innlegget ble skrevet men har nå arvet samme bord bare i ren ubehandlet furu og ønsker å freshe det litt opp! Husker du hva slags antikk hvit farge du brukte? :P jeg er så blank på slike ting og kan like godt spørre direkte istedet for å sjekke i butikken :P
Og pusset du over etter å ha malt med antikk hvit? :p

Håper på svar! :)