søndag 27. mars 2011

Gjør-det-selv: VEGGHYLLER

Jeg trengte diverse vegghyller, men det var vanskelig å finne hyller med riktig dybde.
Jeg tenkte derfor at jeg kunne lage de selv, og da få den fargen jeg ønsket.

Denne hyllen er plassert i yttergangen. 
Den er beiset 1 strøk med Tyrilin interiørbeis i fargen Varde.

Du trenger:

Ubehandlet treverk/planker 
Vinkelbeslag
Interiørbeis (eventuelt maling)
Pensel til å beise/male med 
Spraylakk
En liten flik med pussepapir
Sag
Skrutrekker og skruer 


Slik går du frem:

Kapp/sag av planken til ønsket størrelse.
Puss de avsagde endene slik at det blir glatt og fint.
Beis med interiørbeis, eventuelt maling.
Spraylakk vinkelbeslagene til ønsket farge. Jeg lakket de hvite da jeg har hvit vegg.
Skru vinkelbeslagene til planken på samme måte som hylleknekter.
VIPS, så har du en hylle, 
i ønsket lengde, dybde og farge.

Disse hyllene er hengt opp på toalettet.
De er beiset 1 strøk med Lady interiørbeis i fargen Drivved.  


Fargen er i virkeligheten kaldere enn bildet viser. Den er litt mer grå enn brun.





10 kommentarer:

Lene F A sa...

Du er så dyktig, Tina:D Det er veldig inspirerende å lese bloggen din:D klem, Lene

Tindrande Auge sa...

Oi se på de du! utrolig flotte ble de! ;) Inspirerende ;) ha en flott søndag videre!

Mamsens hus sa...

Dette ble kjempefint! :)

Hilde♥ sa...

Så flink du er.
Tusen takk for tipset.
Ha en koselig kveld videre.
Klem Hilde

w sa...

Så flink du er:) Det ble kjempe flotte hyller:)

Ha en super duper mandag:)

Bekka sa...

Wow, så fine! Gøy å få de akkurat som man selv ønsker, både når det gjelder dybde, lengde og farge :)
Ha en fin ny uke! Klem fra Bekka

Unknown sa...

hei hei.
Du har en fantastisk inspirerende side:)
Har kjøpt et gammelt hus og er usikker på hva jeg ska gjøre med veggene.det er høyt til tak (3.40) har bestilt brede profilerte gipslister og rosetter til tak krone.
Ser du har brukt profilerte panelplater i spisestuen din. Dette er noe jeg tror hadde passet min spise stue..men Hvor finner jeg det??? finner bare vanlig kjedelig panel plater i bygg fortetningene.

Mvh
Jessi

Chic - Romantique sa...

Hei Jasmine! Jeg synes det høres ut som stuen din blir kjempestilig med slike plater. Spesielt siden det er høyt under taket! Jeg lette lenge før jeg fikk tak i platene, på nettet var det helt håpløst å finne frem. Det endte med at jeg tok med et inspirasjonsbilde til Maxbo, som fant noe som lignet.

Panelplatene heter Panel Solliden Vit. (Her er blogginnlegget laget om det:

http://chic-romantique.blogspot.com/2010/05/spisestue-med-herskapelig-touch.html

Her er direktesiden til panelplatene fra det svenske firmaet som Maxbo bestiller fra, det er mulig du kan bestille direkte derfra og spare noen kroner:

http://www.bygghemma.se/inomhus/inredning/hemdekor/paneler/panel-solliden-vit/p-148825-148825

Håper å få se den ferdige stuen din med disse platene! Lykke til :)

Unknown sa...

Hei!
Så flott blogg du har! Denne vil jeg følge videre!

Klem Silje
Ps. Giveaway på bloggen min, vinn TineK telys glass.

Anonym sa...

liker bloggen din.

Jessica :)