onsdag 8. september 2010

Vaskerommet del 1

Vi har nå bygget walk-in-closet, som jeg selvfølgelig skal blogge om senere, og med det så henger vi opp mye av klærne. Derfor ønsket jeg muligheten til å henge opp klær til tørk på kleshengere på vaskerommet. Vi trålet Ikea og gikk for en hylle hvor vi festet garderobestang under. 


Ikea har mange gode løsninger til vaskerommet. Vi valgte Grundtal tørkestativ til vegg, de er plassbesparende og praktiske. De er justerbare i 3 ulike posisjoner og sammenleggbare slik at de ikke tar plass når de ikke er i bruk. Jeg vurderer å kjøpe 2 stativer til, som da skal henge over de som allerede er hengt opp. Dersom vi ikke bruker garderobestangen til å tørke klær, kan vi bruke tørkestativ der istedet. Vi bruker mye tørketrommel og klarer oss nå med 2 stativer, men vi får se ann behovet etter vi får et tilskudd til i familien.
  




5 kommentarer:

Anita sa...

Så utrolig praktisk! Dette likte jeg:) Hva heter hyllen og garderobestangen? Mulig jeg gjør det samme på mitt vaskerom,dårlig med gulvplass så dette var gentialt:)

Unknown sa...

Veldig praktisk, kjempelurt:)
Og så heldige dere er som har vaskerom... sukk!

Ha en fin dag!

Klem Line

Chic - Romantique sa...

Anita: Ja, disse veggstativene er geniale! Det er lettvint å slippe dra frem tørkestativ som så tar mye plass. Hyllen er en Ekby Hensvik hylleplate 119x28cm. De finnes i 2 størrelser. Om du ønsker dypere hylle er Antonius hylleplate 79x36,5cm et godt alternativ. Denne har vi på en annen vegg på vaskerommet.
Garderobestangen er Antonius 79cm. Jeg ønsket i utgangspunktet merket Broder da den er justerbar til 120cm og hyllen vår er 119cm, men de var utsolgt.

Vi er heldige som har vaskerom, Line! Etter 10 år i byen har jeg hatt mine runder i vaskekjeller`n..

Karoline sa...

Utrolig kjekke løsninger du har lagd. Utrolig gøy å lese bloggen din.
Karoline

Unknown sa...

Finner ikke vegg stativene på IKEA jeg?