mandag 16. august 2010

Strikket/heklet babytøy

Da er det 1 måned til termin og jeg har fått 2 store poser med strikket og heklet babytøy av min mormor. Hun har strikket i alle år og jeg er så heldig å få den første jenta av oss barnebarna. Derfor får jeg alt det nydelige rosa strikkede tøyet også :) I familien min blir det født mest gutter og alle de førstefødte har vært gutter, derfor har vi slått alle odds med vår jente i vente.
Sett med jakke, lue og sokker; Kåpe med tilhørende "kyse" som mormor kaller det. Jeg synes kyse er et utrolig søtt ord på en lue, men ikke noe som ville falt meg naturlig å bruke. Er det noen i min generasjon eller generasjonen over som bruker dette lenger?
Jakke, lue og votter;
Dobbeltstrikket jakke;


Her er en dåpslue jeg har heklet. Jeg hadde planlagt å hekle dåpskjolen også da jeg trodde vi ikke hadde dåpskjole i familien. Men det hadde vi, derfor ble det bare med denne lua;

Dette er mitt første klesprosjekt innen hekling, en søt liten genser;


2 kommentarer:

Heims verden sa...

Måtte bare kommentere her også:D hehe. Så masse flott du har fått:) Er helt heklefreak selv. Kjempesøt genser du har heklet og den kåpen var utrolig nydelig! Har du anelse om hvor den oppskriften kommer fra? Den var så søt:)

Chic - Romantique sa...

Så ikke kommentaren før nå jeg!
Takk! Aner ikke hvor oppskriften stammer fra, dette er noe mormor har strikket opp gjennom åra.