søndag 29. august 2010

Stemningsbilder

Noen stemningsbilder fra sminkebordet hører vel med!

Telysestaker kjøpt på skeidar;



Love
is sharing a part of yourself with others


Nå er jeg på utkikk etter en skjenk/anretningsskap/framskap i lignende utførelse som sminkebordet, som skal få pryde spisestua. Jeg fant et perfekt skap på Finn i dag men annonsør skulle selge det sammen med noen andre møbler så det var ikke aktuelt for meg. Jeg belager meg på å måtte bruke noen tusen på et slikt skap, men det begrenser seg hvor langt jeg er villig til å strekke meg da det er både tidkrevende og slitsomt å pusse opp et slikt møbel. For det må jo selvfølgelig forvandles til et shabby chic møbel! :)


I spisestua har vi kun lagt gulv (samme som resten av huset) og revet panelet på veggene. Men vi har kjøpt profilerte panelplater som er klare til å legges på;


Vi har også bestilt tapet.
Det er litt av en prosess å finne tapet! Det er tidkrevende og tålmodighetsprøvende, spesielt for en høygravid sliten gravida, men det til. Jeg endte med noe annet enn jeg opprinnelig var på utkikk etter, men da jeg etter første runde ikke fant noe som skrek - this is it - så måtte jeg endre kriteriene. Jeg så opprinnelig etter en hvitfarget tapet med grått/brunt dust mønster med et herskapelig preg. Men enten stemte ikke fargen, eller så stemte ikke mønsteret. Etter å ha gått i tenkeboksen fant jeg ut at jeg kanskje skulle kikke etter en tapet med fargen shabby chic grønn eller blå, som jeg kaller fargene, resten av huset er tross alt hvitt så det kunne være forfriskende med litt farge, men fortsatt med det herskapelige uttrykket. Så var det å gå gjennom de samme permene med nye øyne. Og da skal du se vi fant denne lekre tapeten;

Det er gutsy å gå for denne men jeg tror det kan bli råstilig med de rette møblene og interiøret. Spisestua er sisteprioritet på huset så vi går ikke i gang med den nå, men det er nok ikke mange ukene før supermannen får satt i gang. Det er et av rommene jeg gleder meg mest til!

Ingen kommentarer: