mandag 10. januar 2011

Kjøkkenvegg og nyttig tips

Den ene kjøkkenveggen;

FØR:

Det er ikke et bra før-bilde, men det var det beste jeg hadde.
Veggen strekker seg litt lenger på den venstre siden enn hva bildet viser.


Gardiner kjøpt hos Frk-Doris
Men de kan visst kjøpes billigere fra House of Linnèa.
Der har de også matchende tilbehør, som
for eksempel lampeskjerm.



Oppslagstavle som jeg mener å ha kjøpt hos sofiesvilla.


Krittavle kjøpt på Gave og interiørglede.

  
Jeg har satt inn svart-hvitt bilder av vesla. 








Be the change you wish to see in the world
Kjøpt hos frk-doris.



Family
a journey to forever 






Oppbevaringsboks i tre kjøpt hos sofiesvilla
Når jeg bestilte de så trodde jeg det var 3 bokser. Jeg syntes egentlig de var for dyre, 299,- men valgte likevel å kjøpe de. Det viste seg å bare være 1 boks, og et par uker etterpå fant jeg den hos Skeidar for 99,- Slap in the face, Sofies villa.
Jeg skulle selvfølgelig sendt den inn igjen da jeg oppdaget at det bare var 1 boks, men dere vet hvordan det er. Fort gjort at den blir stående... 
 
 


Bilde av vesla og pappa`n. Full beundring av sitt vakre verk.

Ramme kjøpt hos frk-doris.









                                                                                                                                                                                                 


Nostalgisk melkeflaske kjøpt hos Gave og interiørglede på Hamar. En helskjønn liten butikk.
 

Realitetsbilder:
(Uten julepynten som var stablet i hjørnet, de ble ryddet HELT vekk,
når jeg først skulle rydde likevel, mener jeg..) 


Kalender og handleliste.

Vi har nå begynt å skrive meny for en måned av gangen. 
Vi skrev tidligere for en og en uke,
men det var ikke alltid vi fikk skrevet ny meny før uka begynte og det ble så halvveis hele greia.
Jeg fører hele menyen for måneden inn i kalenderen.


Og oppdaterer tavla for hver uke. 


Handleliste.
Den skriver vi i forbindelse med menyoppsett så har vi ført opp alt vi trenger av middagsmat
og behøver bare å fylle på diverse varer vi går tom for, slik som melk og brød. 


Hengt opp med tråd. Her kan jeg bare nappe ut arket når jeg skal handle,
så begynner vi på ny uke. Da er handlelisten alltid lett tilgjengelig, når vi trenger å føre på nye varer. 

  
Kulepenn må alltid være tilgjengelig.
Denne kan også festes med tråd og festes til handlelista, så blir den ikke borte.
Det må jeg få gjort. Før den blir borte... 

6 kommentarer:

Anne sa...

gleder et kontroll- hjerte og se et slikt system, med tavler og handlelister:) takk for inspirasjon!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

So fint det er blitt!☺
Skulle blitt flinkare med lister eg også....

Klem M♥

cissemosse sa...

Sånn meny/ handleliste har jeg hatt planer om leeeeeenge også.... Genialt! Spesiellt når men faktisk klarer å komme videre fra planlegginsstadiet sånn som du! Flink!

Unknown sa...

Kjempefint!
Du er så flink med små detaljer...:))
Fikk noen tips her nå som jeg skal prøve meg på faktisk;))

Ha en fin mandag!

Klem line

Tindrande Auge sa...

masse flotte bilder ;) og kjempefin lekekasse du laget ;) Klemmer fra Nina

Heims verden sa...

Ååå, skulle ønske jeg klarte å planlegge så bra;) Nydelige dere har fått det. Gøy å se at Alloc gulvet kommer seg rundt i landet. Det lages i hjembyen min og jeg har en bror og svigerfar som jobber der, haha:P

Ønsker deg en herlig kveld:)