tirsdag 28. desember 2010

Pepperkakehus krønsj

Pepperkakehus, gå din vei.

Etter å ha lagd delene skulle vi sette det sammen med Royal Icing
Vi satte to lysestaker på sidene for å holde huset sammen til det tørket.
Etter ikke mindre enn 5 minutter (!) får jeg øye på den ene lysestaken og tenker
"DENNE SKAL JO IKKE STÅ HER!" 
Så ryddet jeg den vekk. 

KRØNSJ!
Den ene veggen datt av og sprakk (naturlig nok).
Er det mulig å være så loka? Eh, ja. Det kalles ammetåka.
Da hele pepperkakehuset har vært et bryderi siden begynnelsen takket jeg for meg og sa hejdå til hele makkverket. 


Synderen. 


Men samboeren som har en dært mer tålmodighet enn undertegnede lappet det sammen med smeltet sukker. Som herved er en uskreven regel heretter.
Eller, jeg kan jo forresten skrive det her.
"Når du lager pepperkakehus, bruk smeltet sukker".
Sånn. 

Joa, så var det dags for pynting! 
Kan jeg det? Eh, nei.
Bør jeg vise det her? Eh, nei.  
Men shit au, here goes.
 
 Altså..


Dette ser jo bare ut som en gjeng seigmenn som kjemper for livet.



Så, kort oppsummert;
Ikke kan jeg lappe, ikke kan jeg pynte.

(Men pepperkakehus ble det endå!:)


3 kommentarer:

Unknown sa...

Hihi, pepperkakehus er en evig mare for meg...
Og i år har vi kommet så langt som til at alle delene ligger i en krok på kjøkkenet;)
Kjøpte slike former i år som gjør at ikke huset skal limes, det skal hempes på hverandre liksom... men delene passer jo ikke sammen, så da blir det vel liggende til neste år (som for så vidt ikke er mange dagene til, hihi)

Ungene maser og spør når vi skal pynte pepperkakehuset.... men nå har jeg sagt at vi kanskje bare kan spise opp all pynten og shite i hele huset... hahaha

Har ALDRI likt og lage pepperkakehus!

Nyt romjulsdagene!

Klem Line

Hellohello baby sa...

Det der høres ut som noe jeg kunne gjort! Hehe. Leste forresten et bra tips på en annen blogg: dekorer platene før du limer dem sammen! ;) Jeg har styrt unna pepperkakehus i år, men sett mange inspirerende pepperkake hus her inne, så neste jul.....kansje :)

Trine sa...

heheh... så herlig :D godt å se æ ikke e aleina i verden om å være helt loko til tider :D tihi :D
Men syns nu mann din e flink æ :) førr huset bei jo veldi bra til slutt da :)
Godt de har mer tålmodighet til tider :D

klæm