tirsdag 21. desember 2010

Minipepperkakehus

Det ble i år ett stort pepperkakehus (som ikke er helt ferdig),
og noen minipepperkakehus. Sistnevnte kommer her:


Ikke helt rett, men det er vel litt av sjarmen..? 


Jeg brukte Royal Icing til å feste med:

Oppskrift:

1 eggehvite
1/4 ts sitronsaft
ca 4 dl melis

Pisk eggehviten stiv, ha i sitronsaft, dryss gradvis inn melisen.






Pyntet med hakkede polkagriser og non-stop. 


Det er jo ikke så lekkert satt sammen og pyntet, 
men det er heller ikke det viktigste.
Her i huset er det ihvertfall ikke det, vi har liksom ikke noe valg..
Øvelse gjør mester! 

Om du vil se noen virkelig lekre minipepperkakehus, går du inn hos Villa Perlesukker og tar en titt.
Jeg kvier meg nesten for å si at jeg har hentet inspirasjon derfra, da mine
minipepperkakehus ikke ligner veldig på hennes lekre kreasjoner. 
Men, 
rett skal være rett, 
det var der jeg hentet inspirasjon! :)

Ønsker dere er feiende flott dag! 

Ingen kommentarer: