fredag 11. juni 2010

Oppussing av enda en kommode















Denne lille saken kom jeg over på finn.no, den hadde noen fine detaljer jeg likte. Det viste seg at den befant seg et ganske lengre stykke unna hjemme enn først antatt, og vi endte opp med litt av en søndagstur. Kun for denne lille saken.. Men nå er da den lille rakkeren i hus og har vist seg å være et koselig lite prosjekt! Jeg gikk frem slik:


  • Grunnet med heftgrunn

  • Malte i fargen eggehvit

  • Pusset ujevnhetene på skuffene med pussepapir (orket ikke sparkle)

  • Smørte lim på skuffen

  • La på et stykke tapet som var større en skuffen. Når tapeten hadde tørket brukte jeg tapetkniven og skjærte av kantene. Jeg prøvde først å lime en kant på siden av skuffen, men det ble ikke pent (det skyldes nok at skuffen er buet). Når jeg brukte tapetkniven etter at tapeten var lagt på fikk jeg et veldig bra resultat

  • Gikk over med tapetglatter

  • Satte på nye store håndtak for en funki retro look





Ingen kommentarer: